Cum faci bani din TikTok

Dacă îți place TikTok și petreci mult timp pe această platformă, ai început să încarci clipuri și ai o bază de followeri, poți să începi să obții bani.

Cu mai mult de un miliard de utilizatori activi lunari, TikTok este o mare atracție pentru publicitari și companii, iar aceștia sunt dispuși să cheltuiască bani pentru a-și distribui mesajele prin creatorii de conținut. Iată, așadar, câteva metode pentru a face bani din TikTok.

Rulează reclame pe TikTok

Majoritatea utilizatorilor TikTok au între 18 și 24 de ani. Acest lucru este excelent pentru afacerile care au produse destinate acestei grupe de vârstă și vor să le promoveze.

Formatul reclamelor pe TikTok variază în funcție de regiune dar îți permite să targetezi utilizatorii în funcție de vârstă, localizare, interese sau alți factori. Aici îți vor fi de folos analizele, datele și statisticile TikTok. Există două forme majore de reclamă:

  • In-feed video: care îți permite să o plasezi între clipurile din pagina For You.
  • Brand takeover: Are un splash screen cât tot ecranul pentru câteva secunde și apoi devine in feed video.

În plus, poți lansa un hashtag challenge către fanii tăi. Cei care participă și folosesc hashtagul respectiv vor promova atât contul tău cât și mesajul pe care îl transmiți.

Colectează donații

Atunci când ai adunat destule like-uri și followeri, poți face bani din donațiile oferite de către utilizatori. Majoritatea acestora sunt oferite în timpul live stream-urilor și sunt sub formă de coins, monede virtuale. Acestea pot fi transformate în diamante, iar când ai strâns un număr mare le poți transforma în bani reali.

De asemenea, poți folosi platforme externe de donații precum Tipeee sau Buy Me a Coffee, care se pot lega la contul de Instagram. Te poate ajuta și un cont de Patreon pe care să oferi conținut unic abonaților și pe care să îl promovezi prin TikTok.

 

Înscrie-te în TikTok Creator Fund

TikTok Creator Fund îți permite să îți monetizezi creațiile postate pe TikTok. Însă cerințele pentru a fi acceptat sunt destul de complicate.

Îți trebuie minimum 100.000 de vizualizări ale conținutului video de pe profilul tău în ultimele 30 de zile. În comparație, ca să primești tips la un live îți trebuie 1000 de followeri iar ca să le primești și pentru celelalte clipuri îți trebuie 100.000 de followeri.

Însă avantajele unui cont cu mulți followeri sunt mult mai mari. Spre exemplu, poți primi bifa albastră de cont verificat și poți rula porțiuni publicitare în clipuri, în urma negocierii directe cu agenția de publicitate.

Publică clipuri sponsorizate

După cum spuneam poți publica postări care sunt sponsorizate de către companii sau de către firmele de publicitate angajate de aceștia. Poți posta un clip despre un produs, poți insera în clipul tău un segment despre produs sau poți crea chiar serii de clipuri pentru promovare.

Dacă intri într-un program de marketing afiliat, poți introduce clipuri destinate audienței targetate de produsul respectiv. Astfel, din cumpărătorii care ajung la firma promovată de pe contul tău tu vei obține un comision.

Ai grijă ce produse și companii recomanzi. Acestea trebuie să fie de încredere și să aibă produse de calitate. În cazul în care audiența ta este mai mică, te poți asocia în Creator Marketplace cu un creator de conținut sau cu o rețea.

Crește și vinde conturi de TikTok

crești organic un cont de TikTok ia luni sau chiar ani. Însă unul deja stabilit poate fi un asset bun pentru o firmă.

Dacă ai reușit să crești audiența contului tău de TikTok, îl poți vinde pe diferite platforme. Cumpărătorii vor avea grijă ca numărul total de followeri să fie corelat cu engagementul contului. Acesta trebuie să aibă o audiență liniară și bine nișată, altfel companiile vor oferi mai puțin pe el sau nu îl vor cumpăra deloc.

Merch sau Shop

Dacă deschizi un mic magazin online cu produse care poartă logoul tău le vei putea vinde către fani. Dacă nu ești sigur ce fel de merchandise vrei să oferi, întreabă-ți direct fanii sau creează poll-uri. Aceștia te vor direcționa spre dorințele lor.

Un magazin mai mare poate fi creat datorită colaborării dintre TikTok și Shopify. Devino vânzător în TikTok Seller Center și apoi promovează produsele în clipurile de pe contul tău.

Dacă ți-a plăcut acest articol, trimite-l și prietenilor tăi!

  1. TikTok

    TikTok

    TikTok este o rețea socială destinată distribuirii de clipuri video. Este prezentă pe toate platformele fixe și mobile. Încarcă-ți conținutul original, editează-l în aplicație și apoi postează-l pentru ceilalți utilizatori. Ține cont de audiență pentru a crește engagementul pe profilul tău.

Cum adaugi un buton de contact pe Instagram
Cum adaugi un buton de contact pe Instagram

Instagram îți oferă o nouă funcție prin care simplifici modul în care urmăritorii și potențialii clienți iau legătura cu tine prin social media. Aceasta este butonul dedicat pentru contact. Se prezintă sub formă de call to action, precum „call”, „email”…

Cum să trimiți un mesaj către mai multe contacte pe WhatsApp
Cum să trimiți un mesaj către mai multe contacte pe WhatsApp

WhatsApp este, fără îndoială, cea mai populară aplicație de mesagerie instant din lume. Utilizatorii se bazează pe ea pentru a rămâne în legătură cu prietenii și familia. Cu creșterea continuă a popularității WhatsApp, platforma deținută de Facebook este folosită pe scară lar…

Cum descarci audio de pe Instagram
Cum descarci audio de pe Instagram

Instagram este o sursă nesfârșită de inspirație și conținut creativ, inclusiv clipuri audio pe care ai putea dori să le folosești în propriile tale proiecte video. Chiar dacă Instagram nu oferă o opțiune directă pentru descărcarea audio-urilor din Reels, există câteva metode …

Ce este TikTok Shop și cum să-l folosești?
Ce este TikTok Shop și cum să-l folosești?

TikTok Shop urmărește să transforme modul în care facem cumpărături online, combinând shopping-ul cu social media. Funcția poate ajuta la rămânerea la curent cu ultimele tendințe în modă, frumusețe și altele, dar vine și cu anumite riscuri. TikTok Shop este o platformă integr…

Cum afli cine ți-a văzut clipul pe Instagram
Cum afli cine ți-a văzut clipul pe Instagram

Ești curios să afli dacă poți vedea cine îți urmărește videoclipurile pe Instagram sau te întrebi dacă creatorii pot afla când le vizualizezi creațiile? Ei bine, în acest ghid vom explora opțiunile disponibile pe Instagram pentru a înțelege mai bine cine interacționează cu vi…