Ghost followers pe Instagram – ce sunt aceștia și cum îi ștergi

Instagram, deși este o rețea socială excelentă prin care poți ține legătura cu prietenii sau te poți promova, este populată și de foarte multe conturi false. Boții creați pentru urmărire automată sunt o problemă majoră.

În cele ce urmează, îți vom spune ce sunt ghost followers, de ce nu este bine să îi folosești și, mai ales, de ce este bine să scapi de ei. Nu uita, cele mai bune conturi de Instagram sunt conturi crescute organic, care au format o comunitate în jurul lor.

Ce este un ghost follower pe Instagram

Ghost followers (urmăritorii fantomă) sunt conturi de Instagram apărute pentru a crea un număr mare de followeri pentru anumite conturi. Dacă ai plătit sau ai utilizat aplicații pentru a aduna urmăritori pe Instagram, aceste conturi-fantomă sunt produsele lor. Un astfel de cont va apărea ca dând follow la o droaie de alte conturi Instagram, însă nu are conținut postat, nu are like-uri date sau like-uri primite iar tag-urile lipsesc cu desăvârșire.

Chiar dacă nu ai plătit pentru așa ceva, este posibil să fi acceptat un follow de la un astfel de cont, iar acesta să îți urmărească postările în mod automat. În momentul în care prin acel bot se va desfășura o campanie de promovare activă, este posibil să creeze o postare și să îți dea tag. Aici ai un tutorial despre cum împiedici alți utilizatori să îți dea tag pe Instagram.

De ce nu sunt bune aceste conturi ghost follower

Un cont ghost follower îți poate dăuna din mai multe motive:

  • Îți poate strica reputația. Deși apari cu mulți utilizatori și ești pe drumul cel bun spre a obține bifa albastră de cont verificat pe Instagram, o analiză mai atentă îți va arăta că oamenii pentru care scrii sunt, de fapt, roboți pentru care postările tale nu înseamnă nimic. Astfel te vei decredibiliza în fața potențialilor clienți care vor să îți ofere contracte de publicitate, dar și în fața propriului public real.

 

  • Scade rata de engagement. Aceste conturi îți măresc numărul de followeri, însă nu contribuie cu nimic altceva la contul tău. Rata de engagement este foarte mică dacă din 10.000 de followeri primești 30 de like-uri. Demonstrezi singur că ai un cont pe care nu pot fi rulate campanii publicitare și care nu poate fi monetizat.

 

  • Mai puțină lume va vedea conținutul tău. Algoritmul Instagram prevede și promovează printre utilizatori conținutul pe care aceștia vor să îl vadă bazându-se pe like-urile și comentariile deja date. Dacă ai un engagement mare, cu postări și comentarii din abundență, este posibil ca ceea ce postezi să ajungă în pagina Explore. Însă dacă nu ai engagement, conținutul tău va părea neinteresant pentru Instagram și va rămâne prins într-o bulă foarte mică. De aceea, dacă vrei să creezi un cont pentru promovare, este bine să nu oprești comentariile de la postările Instagram.

 

Cum ștergi ghost followers pe Instagram

Dacă ai un număr mare de followeri, o astfel de acțiune manuală de a verifica fiecare cont în parte poate lua luni de zile la program full time. Poți începe cu cei mai puțin interesanți prieteni pe Instagram, acolo cu siguranță vei găsi conturile fantomă.

Pentru automatizarea procesului, poți folosi o aplicație dedicată, precum Unfollowers & Ghost Followers (Follower Analysis). Cu ajutorul acesteia poți vedea care sunt ghost followers, cine ți-a dat unfollow pe Instagram, dar și date de analiză cu ajutorul cărora să îți administrezi mai bine contul.

Dacă ți-a plăcut acest articol, trimite-l și prietenilor tăi!

  1. Unfollowers & Ghost Followers (Follower Analysis)

    Unfollowers & Ghost Followers (Follower Analysis)

    Unfollowers & Ghost Followers (Follower Analysis) este un instrument pentru Android destinat utilizatorilor de Instagram. Cu ajutorul său analizezi eficiența contului dar și a fiecărei postări în parte, vezi cine ți-a dat follow sau unfollow, prieteni comuni cu alte conturi sau poți șterge ghost followers.

Cum adaugi un buton de contact pe Instagram
Cum adaugi un buton de contact pe Instagram

Instagram îți oferă o nouă funcție prin care simplifici modul în care urmăritorii și potențialii clienți iau legătura cu tine prin social media. Aceasta este butonul dedicat pentru contact. Se prezintă sub formă de call to action, precum „call”, „email”…

Cum să trimiți un mesaj către mai multe contacte pe WhatsApp
Cum să trimiți un mesaj către mai multe contacte pe WhatsApp

WhatsApp este, fără îndoială, cea mai populară aplicație de mesagerie instant din lume. Utilizatorii se bazează pe ea pentru a rămâne în legătură cu prietenii și familia. Cu creșterea continuă a popularității WhatsApp, platforma deținută de Facebook este folosită pe scară lar…

Cum descarci audio de pe Instagram
Cum descarci audio de pe Instagram

Instagram este o sursă nesfârșită de inspirație și conținut creativ, inclusiv clipuri audio pe care ai putea dori să le folosești în propriile tale proiecte video. Chiar dacă Instagram nu oferă o opțiune directă pentru descărcarea audio-urilor din Reels, există câteva metode …

Ce este TikTok Shop și cum să-l folosești?
Ce este TikTok Shop și cum să-l folosești?

TikTok Shop urmărește să transforme modul în care facem cumpărături online, combinând shopping-ul cu social media. Funcția poate ajuta la rămânerea la curent cu ultimele tendințe în modă, frumusețe și altele, dar vine și cu anumite riscuri. TikTok Shop este o platformă integr…

Cum afli cine ți-a văzut clipul pe Instagram
Cum afli cine ți-a văzut clipul pe Instagram

Ești curios să afli dacă poți vedea cine îți urmărește videoclipurile pe Instagram sau te întrebi dacă creatorii pot afla când le vizualizezi creațiile? Ei bine, în acest ghid vom explora opțiunile disponibile pe Instagram pentru a înțelege mai bine cine interacționează cu vi…