Cum limitezi timpul de utilizare pe WhatsApp, TikTok sau YouTube

Dependența de telefonul cu Android începe să devină o problemă de sănătate psihică din ce în ce mai prevalentă și este aproape de a fi inclusă în manualele de psihiatrie. Timpul petrecut pe smartphone începe să ocupe din ce în ce mai mult ziua și mintea multora dintre noi.

Pentru a combate acest lucru, Google a impus producătorilor de telefoane includerea unor opțiuni pentru operaționalizarea conceptului digital wellbeing (bunăstare digitală), caracteristică a Android 10. Aceste opțiuni îți permit următoarele:

  • Să știi cât timp ai petrecut uitându-te la telefon (screen time).
  • Să știi cât timp petreci în fiecare aplicație în parte.
  • limitezi timpul petrecut pe telefon.
  • limitezi utilizarea aplicațiilor care te fac dependent.

Cum limitezi timpul petrecut pe aplicațiile populare

De obicei, aplicațiile social media îți ocupă foarte mult timp. Pentru a limita folosirea (și pierderea de timp) în aplicațiile care te atrag foarte mult, urmează acești pași:

  • Mergi la setările
  • Găsește aplicația de bunăstare digitală – Digital Wellbeing sau Digital balance.
  • Selectează utilizatorul.
  • Apasă App limits.
  • Selectează aplicația pe care vrei să o limitezi.
  • Setează limita de timp totală pentru 24 de ore.
  • Apasă OK.

De asemenea, pentru opțiuni avansate, îți recomandăm o listă de aplicații complexe pentru Digital Wellbeing.

  1. Digital Wellbeing

    Digital Wellbeing

    Digital Wellbeing este o aplicație Google care te ajută să combați dependența de smartphone. Ți se vor oferi detalii despre obiceiurile tale digitale, precum și unelte pentru a preveni comportamentele dăunătoare. Poți limita timpul petrecut în aplicații sau să reduci schema de culori a telefonului la gri pentru a-l face neatractiv.

  2. AppBlock - Stay Focused

    AppBlock – Stay Focused

    AppBlock – Stay Focused este o aplicație care te ajută să îți monitorizezi obiceiurile proaste în ceea ce privește telefonul cu Android. Limitează timpul folosit pe WhatsApp sau alte rețele de comunicare, dezactivează notificările sau setează timpul în care ai voie să folosești alte aplicații.

  3. Forest: Stay focused

    Forest: Stay focused

    Forest: Stay Focused te ajută să scapi de dependența de rețele sociale și aplicații de comunicare pentru Android. Lasă telefonul deoparte și concentrează-te pe lucrurile care contează. Progresul tău este reprezentat de un copac. Cu cât ai obiceiuri mai bune, cu atât mai mult acesta va crește. Însă dacă persiști în comportament dăunător, acesta se va usca.

  4. StayFree - Phone Usage Tracker & Overuse Reminder

    StayFree – Phone Usage Tracker & Overuse Reminder

    StayFree – Phone Usage Tracker & Overuse Reminder este o aplicație de bunăstare digitală. Limitează folosirea telefonului blocând aplicații, alerte și notificări. Îți poți urmări oricând progresul în aplicație și îl poți exporta în format .csv.

  5. Headspace.com - meditation

    Headspace.com – meditation

    Headspace.com – meditation este o aplicație care te ajută să te deconectezi. Îmbunătățește memoria și concentrarea renunțând la utilizarea telefonului și crescând încrederea și respectul de sine. Stabilește un program de meditație și urmărește-ți procesul de îmbunătățire pas cu pas.

Cum editezi un story pe Instagram după ce îl postezi
Cum editezi un story pe Instagram după ce îl postezi

Instagram este platforma (aproape) perfectă pentru postarea de imagini și clipuri. Folosită de persoane fizice, companii sau guverne, această rețea socială a depășit un miliard de utilizatori activi pe lună. Instagram a implementat sistemul de Instagram Stories, postări care …